CrossFit niveaus

CrossFit niveaus: van beginner tot atleet

CrossFit WOD (voor elk niveau)

De CrossFit WOD lessen zijn geschikt voor elk niveau. Het maakt niet of je nu beginner bent of al een sportachtergrond hebt. De trainers van No Excuses zijn opgeleid om elke oefening aan te passen op ieder individu, zodat de oefening goed uit te voeren is. Veiligheid en techniek staan bij ons voorop in de lessen. De groepsgrootte per les is maximaal 12 personen. CrossFit bieden wij al vanaf 07.00 uur of 08.00 uur in de ochtend aan.

CrossFit Performance (Beginner tot gevorderd)

Performance lessen zijn voor beginners tot reguliere sporters. De CrossFit Performance lessen zijn gericht op sporters die graag fitter willen worden door middel van het CrossFit principe, maar geen ervaring hebben of beginnend zijn. Het tempo in deze lessen ligt lager dan in de Advanced lessen en er is meer nadruk op de technieken van de CrossFit Fundamentals (air squats, front squats, overhead squat, deadlift, sumo deadlift high pull, clean, press, push press en push jerk). De trainingen beginnen, na de warming up, met een stukje techniek en kracht en eindigen altijd met een MetCon (Metabolic Conditioning).

CrossFit Advanced (Gevorderd tot atleet)

Deze lessen zijn voor gevorderden of wanneer je al langer aan CrossFit doet.
Er worden in deze lessen complexere bewegingen behandeld, zoals snatches en overhead squats en complexe gymnastiek bewegingen zoals handstand push ups en muscle ups. Het tempo van de lessen ligt hoger, zodat er dieper op de techniek van specifieke skills kan worden ingegaan.

CrossFit Competition (Gevorderd tot atleet)

Competition lessen zijn gericht op ervaren CrossFitters. Jouw trainer kan aangeven of/ wanneer je het gewenste niveau hebt bereikt om aan deze lessen deel te nemen. Zonder toestemming van je trainer kun je je NIET aanmelden voor deze lessen.

CrossFit Open Gym

Met een onbeperkt abonnement(incl. specialty classes) heb je toegang tot de ‘Open Gym’. De Open Gym is elke doordeweekse dag van 12.00-15.00 uur. In deze uren ben je vrij om zelfstandig een WOD te doen of je eigen training kan uitvoeren. Tijdens de open gym is er een trainer aanwezig die jou ook kan helpen om aan je techniek te werken.

Specialty Classes

Met een onbeperkt abonnement heb je toegang tot de specialty classes Weightlifting, Powerliften, Endurance, Gymnastics, Yoga/Mobility en Bootcamp. Deze lessen gaan dieper op een bepaalde skill of techniek in. Of vind je het lekker om ook eens buiten te trainen, dan kan je met dit abonnement ook deelnemen aan onze Bootcamp lessen. Hieronder kan je lezen wat onze Specialty Classes inhouden.

Specialty Classes zijn:

Weightlifting

Gewichtheffen is een zeer technisch onderdeel waarbij een halter met een zo zwaar mogelijk gewicht in één keer (trekken of ‘snatch’), of met een tussenstop bij de schouders (stoten of ‘clean and jerk’), boven het hoofd wordt getild. Weightlifting bestaat dus uit 2 onderdelen maar met veel technische deel-bewegingen die je afzonderlijk kunt trainen tijdens de speciality class.

Powerliften

richt zich op drie fitnessoefeningen: de squat, de bench press en de deadlift. Goede techniek staat tijdens deze lessen voorop. Door het toepassen de juiste techniek zal je makkelijker de technieken in de WOD’s kunnen uitvoeren en tevens zwaardere gewichten op veilige manier kunnen gebruiken.

Endurance

is gericht om je te helpen bij het ontwikkelen van meer vermogen en snelheid tijdens conditionele activiteiten. Goede cardiotraining zorgt voor betere prestaties in je WOD´s. Je traint namelijk je uithoudingsvermogen, waardoor je langer door kunt gaan. Maar je traint daarnaast ook explosieve kracht. Reken maar dat dat van pas komt als je weer eens bezig bent met box jumps of wall balls.

Gymnastics

de focus ligt hier op alle bodyweight oefeningen. Wil je graag een pull up, muscle up kunnen of juist werken aan je kipping techniek? Voor alle oefeningen bestaan er progressies (moeilijkere varianten) en regressies (makkelijkere varianten) waardoor eenieder op zijn eigen niveau kan werken en voldoende wordt uitgedaagd.

Yoga/Mobility

Loop je tegen mobiliteits problemen aan die jou beperken in bepaalde oefeningen? Yoga verbetert je mobiliteit, bewustwording van ademhaling, houding en balans. Je werkt aan lenigheid en kracht en daarnaast is het ook nog eens ontspannend. Hierdoor is yoga een perfecte aanvulling op de WOD’s.

Schrijf je in voor een gratis proefles

Bekijk ook

Remco Sanders

Remco Sanders

Inspanningsfysioloog
Lees meer >
5 based on 16 votes
No Excuses
CrossFit niveaus